AİLE AİLE; BU NASIL AİLE?

Alp Kaan

28-04-2026 21:04

Önce takvimi tee seçim zamanına geri alalım.
Yerel seçimler öncesi bu kez galibin CHP olacağı tabir yerindeyse kabak gibi meydandaydı.
Hoş, Türkiye’den, Balıkesir’den ve vatandaştan kopuksanız hayaller aleminde de yaşayabilirsiniz ama biraz olsun görüyor, dinliyor, yaşıyorsanız böyle bir zaferin geleceği belliydi.
Hatta Karesi’de son dakika aday değişikliği dahi CHP’yi yalpalatmadı. Karesi, Altıeylül, Büyükşehir CHP olarak alındı ve büyük başarı tarihe de geçti.
Haliyle seçmen iradesinde; isimlerden çok, önceki dönemin yaptığı hatalar ve yılların getirdiği yereldeki yıpranma etkisiyle beraber Türkiye’nin ekonomik durumunun ve toplumsal refleksin yansımaları çok daha fazla gözlemlendi. Bununla beraber Ahmet Akın isminin önceki dönemden getirdiği bir mağduriyet yakınlığı(İsmail Ok isminin ittifak adayı olarak ilan edilmesi ve Ahmet Akın’ın Ok lehine çekilmesi), sevimliliği, Akın’ın sempatik görünümü ve CHP Genel Başkan yardımcısı olmanın biriktirdiği tanınırlık etkisi var mıydı, vardı kuşkusuz ama Ahmet Akın yerine başka bir aday CHP adayı olarak çıksaydı, örneğin ittifakla bu kez Turhan Çömez gösterilseydi; O da rahat kazanırdı. Zira ülkedeki genel kamuoyu iktidarın uygulamalarına tepkiliydi.
Seçimler üzerinden aylar, aylar ve aylar geçti…
Seçim öncesi CHP’nin kazanacağına biz yüzde 100 gözüyle bakarken seçimin ardından belli oldu ki CHP ve adaylar kazanacaklarına inansalar da kazandıktan sonra yapılacaklara olması gerektiği kadar hazır değillermiş. 
Neden böyle diyoruz, çünkü yerel yönetimlerde ekibin çok önceden hazır olması gerekir.
Neden böyle diyoruz, çünkü göreve gelir gelmez gereksiz yere yapılan logo değişikliği ile muhalefetin eline böyle eleştiri konusu olacak malzeme verilmez.
Neden böyle diyoruz, çünkü seçim öncesi AKP’ye yönelttiğiniz eleştirilere konu davranışları; --eğer iyi bir ekibiniz ve uyaranlarınız varsa-- bile bile lades şeklinde yapmazsınız.
Neden böyle diyoruz, çünkü ekip iyiyse, her işin başkanın icraatı olmadığı, icraatı yapanın BBB olduğunun altının çizilmesi gerektiği hususunda toplumsal hassasiyetlerin dikkate alınmasının bilincinde olup yeri geldiğinde de o iyi ekip, başkanla bire bir tartışabilmelidir.
Var mı böyle bir şey sizce?..
Allasen kaç defa sadece biz bu köşede altını çizdik, her bültende, her konuda, her adımda isimleri ön plana çıkarmayın BBB olarak icraatlarınızı açıklayın dedik. Ama görülüyor ki vız gelir tırıs gider misali hiçbir eleştiri kaale alınmıyor; Dünya Sanat Günü’nde giyilen önlükte, Kaya Tırmanışçılarına verilen havluda; Yakın Çözüm ekibinin formalarının arkasında, bazı belediye araçlarında BBB başkanının ismi olmasının Ahmet Akın’a faydası mı var, zararı mı, bunu düşünen bir ekip ve uyaran var mı?.. Ki, misal verelim, kaya tırmanış etkinliği madem BBB himayesinde idi ve bunun üzerinden yine bol bol reklam yapıldı da havluya isim yazılırken etkinlik alanına niye 3-5 çöp konteynerı gönderilmedi fazladan, etraf leş gibi oldu da bunun düşünülmemesi bile tuhaf değil mi?.. 
Haliyle “kafası işleyen” bir ekibin öncelikle (yerel ve milli olarak tasvir etmek gerekirse) Balıkesirliler’den oluşturulması gerekir.
Çünkü malzeme bol, liyakatli insanlar çoktur. Elinizdeki kaynakları ince eler sık dokursunuz ama Balıkesir’i Balıkesirliler ile yönetirsiniz.
Ancak Akın cephesinin bu konuda hazırlıksız olduğu, Yücel Yılmaz ekibi(oysa onlar da Yücel Yılmaz ekibi değildi)(!) ile kamu görevinin birbirine karıştırıldığı seçim sonrası ortaya çıktı ki kilit görevlerde yıllardır hizmet veren deneyimli, liyakatli pek çok ismin görev noktasında değişikliğine gidildi. Haliyle partilerle işi olmayan, particilikle alakası bulunmayan, sadece işini yapan deneyimli pek çok isim küstürüldü, kenti bilmeyen, kente yabancı nice isim ithal edildi.
Neden tercih bu yönde oldu anlamak mümkün değil, örneğin Akın göreve başladıktan sonra üst düzey daire başkanlarından özel olarak ilk günden itibaren brifing aldı mı, tek tek birebir görüşmeler yaptı mı; cv’lerini birebir inceledi mi, tecrübelerine baktı mı? Ne duyduk ne öyle bir bilgi geldi kulağımıza… 
Yoksa buzdağının görünmeyen yüzünde çalışanlara liyakat ve bilgiden çok; önyargı ve fiskos gazetesiyle mi yaklaşıldı?
Bununla beraber kuşkusuz yeni başkan; yeni isimlerle çalışmak isteyebilir ama “işini yapana dokunmayacağım” diyorsanız “işini yapanı” da sebepsiz görevden almamanız gerekir. Çünkü bu kez Balıkesir ailenizi tümüyle kırmış ve küstürmüş olursunuz. Getirdiğiniz isimlerin de gönderdiğiniz isimlerden çok daha dolu, çok daha vasıflı, çok daha daha daha olması gerekir ki yapılan tasarrufa saygı duyulsun.
Böyle olmadığı için seçimin üzerinden yıllar geçti aynı konuda tartışma ve eleştiriler bitmedi.
Hele hele gelenlerin Balıkesir dışından olması da dikkate alındığında çok yoğun eleştirilere doğal olarak muhatap olursunuz ve bu eleştirilerin haksız olduğu da söylenemez zira getirdiğiniz üst düzey bürokratlar Balıkesir’i bilmiyorsa, tanımıyorsa; kültürünü içine almamış, kişilerini, önemli eserlerini, önemli yerlerini sayamıyor; mahallelerini, sokaklarını arşınlamamış; merkezin ve ilçelerin ihtiyaçlarından bihaberlerse, belde ve ilçeleri tanımıyorlar ve hatta ilçelerin kaç tane olduğunu, isimlerini bile sayamıyorlarsa size faydadan çok zarar verirler.
Böyle olunca da kenti aile olarak değil yabancılarla yönetmiş olursunuz.
Oysa; Balıkesir‘i yöneten bürokratların…. Balıkesir‘i dertlenen insanlar….. olması gerekir.
Balıkesir için dertlenen, Balıkesir’de doğup büyümüş veya yaşayarak Balıkesirliden çok Balıkesirli olmuş, onlarca yıldır Balıkesir ile yatıp kalkmış onca insan varken neden dışarıdan farklı isimler getirilmiştir, bunun anlaşılması gerçekten zordur. 
Ayrıca ithal bürokratlar; çalışanları tanımadıkları için; karşılıklı istişare dahi yapmadan ve hatta yüz yüze bile gelmeden, kulaktan dolma bilgilerle ve fısıltı gazeteleri ile personel hakkında yorum yapar hale geliyorlarsa ve bunu sadece basın değil, bilmiyoruz Balıkesir’de duymayan kalmamışsa gerçekten bu kez bu yaşanan tabloyu sadece ithal bürokratlara fatura edebilir misiniz, yoksa siyasi tercihleri mi sorgularsınız?...
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’nin personel kaynağına bakın, nice işini bilen isim sebep gösterilmeksizin görevden alındı. Kalan üç beş deneyimli liyakatli işini bilen isim de sürekli stres ve bilinmezlik içinde, “acaba ben de yarın görevden alınacak mıyım” düşüncesiyle huzursuzluğu tavana vurdurmuş durumdalar.
Sonuç olarak Balıkesir’i bilmeyen nice isim dışarıdan geldi. Gelenleri terazinin ayrı kefesine koyun…
Nice isim ise liyakat yetersizliği ile BBB başta olmak üzere Ahmet Akın’a zarar verir hale geldi. Bunu da diğer kefeye koyun.
Farkında mı yönetim bunun?
“Benim Ailem” derken, kendi bürokratlarınızı sebepsiz yere görevden alıyorsanız bunun muhasebesinin olumlu yansıması mümkün değildir.
Nokta atışı Balıkesir’in tüm sorunlarını bilen isimlerin bazıları kırıldıkları için emekli oluyor, bazıları kendi kabuğuna çekilir hale geliyorlar ve siz ithallerle başarı geleceğini düşünüyorsanız ve tamamen reklamasyon odaklı popülizme gark olmuş bir halkla ilişkiler yürütüyorsanız; siyaseten büyük bir hataya imza atıyorsunuz demektir.
Bu arada yanlış anlamalara sebep olmamak için önemle ve özellikle yazıyı bitirirken hatırlatalım… İthal olarak anılan bürokratların ne kişiliklerine ne bilgi ve birikimlerine lafımız var. Kuşkusuz bilgililerdir, kuşkusuz donanımlı ve liyakatlidirler ve kuşkusuz kendi alanlarında başarılıdırlar. Ama bu yazının anlatmak istediği zaten onların şahsiyeti değildir. “Yerelin liyakatlileri dururken ithal neden gelir ki” ve “neden benim ailem derken personele bu kadar uzaksınız” sorularıdır.
Tek soru soralım, farzedelim önümüzdeki seçimlerde Ahmet Akın kazamadı, ne yapacak gelenler, Akın ile beraber gitmeyecekler mi?
Haliyle böyle bir bakış açısının şehre fayda noktasında “doğru” olduğu söylenebilir mi?..
Yerel siyaset güçtür, milletvekilliği tabiri caizse “kebap iş”, belediyecilik “ateşten gömlektir”
Yeni yönetimler göreve geldiğinde, yeni umutlar ve çok daha fazla doğrunun hayata geçtiği günler hayal edilir. Hatalardan ders alınacağı düşünülür.
Bugün kollar sıvanırken; dünün hatalarının tekrarlanmaması gerekir. 
Yapılan her bilinen hata, hayal kırıklığıdır.
Ve maalesef bugün “eleştiri” kavramı bile “tukaka” olarak görülürken ne desek nafile, Atalarımız söylemiş zaten en güzelini “anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az.”
Aile, ailem, canım ailem, benim ailem derken..  
Bir çuval inciri berbat etmektir olup biten.
Zira Balıkesir Ailesi, BBB Başkanı Akın’ın üzerine, kendisinin de farkında olamayacağı kadar çok ve büyük “beklenti” yüklemiştir.

DİĞER YAZILARI MESSİ 01-01-1970 03:00 PADİŞAHIM ÇOK YAŞA… 01-01-1970 03:00 ZEKA, MEKA; ÇOK GÜVENMEYİN YAPAYA… 01-01-1970 03:00 “UKOME UKOME DUY SESİMİZİ…” 01-01-1970 03:00 KUŞ BEYİNLİ 01-01-1970 03:00 HELAL SİZE MİLLETVEKİLLERİ 01-01-1970 03:00 ABİDİK GUBİDİK EĞİTİM 01-01-1970 03:00 SİYASETİN “ÇİRKİN” HALİ… 01-01-1970 03:00 ASFALT YOK YAMA VERELİM! 01-01-1970 03:00 AKÇAY MİDİLLİ 01-01-1970 03:00 AYNA AYNA SÖYLE BANA 01-01-1970 03:00 “KURUMSAL KİMLİK” SORUNU 01-01-1970 03:00 CADDE VE MEYDANSIZ KENTİN IZDIRAP HALLERİ 01-01-1970 03:00 SANIK EKREM! 01-01-1970 03:00 ELEŞTİRİ DÜŞMANLIK DEĞİLDİR! 01-01-1970 03:00 KELLE KOLTUKTA; VALİLERİN DE BAŞKANLARIN DA… 01-01-1970 03:00 YÜZATMIŞSEKİZ 01-01-1970 03:00 YARGININ SORUNLARINI BİLMEK 01-01-1970 03:00 STATÜ 01-01-1970 03:00 ŞAPKADAN TAVŞAN, AVM’DEN BBB ÇIKARMAK… 01-01-1970 03:00 BAŞKANIN BÜTÜN ADAMLARI 01-01-1970 03:00 TE TE ME 01-01-1970 03:00 AR 01-01-1970 03:00 BİLE BİLE LADES: TAŞIMALI! 01-01-1970 03:00 BİR ŞEYLERLE OYNAMAYI ÇOK SEVİYORUZ! 01-01-1970 03:00 SİYASETİN ALGISAL REKLAMSAL HALLERİ-1 01-01-1970 03:00 İLKE’SİZ SİYASET! 01-01-1970 03:00 BÜYÜRKEN KÜÇÜLENLER 01-01-1970 03:00 NARDUGAN’I BİLMEZSEN YENİ YILI HIRİSTİYAN BAYRAMI SANIRSIN 01-01-1970 03:00 UYUŞMA 01-01-1970 03:00 İSTANBUL’U DİNLİYORUM GÖZLERİM KAPALI 01-01-1970 03:00 KUŞ 01-01-1970 03:00 ÜZÜLMEZ Mİ İNSAN?.. 01-01-1970 03:00 DEPREMİ UNUTMADAN ZEMİN İYİLEŞTİRMESİ NE ALEMDE? 01-01-1970 03:00 SOLUK BENİZLİ KENT 01-01-1970 03:00 HAYATIMIZ BAHİS 01-01-1970 03:00 NEDEN DÜŞTÜK BİZ BU HALE?.. 01-01-1970 03:00 ÇOK ÖNEMLİDİR ÖNDE DURMAK… 01-01-1970 03:00 AVM’DEN BBB OLUR MU? 01-01-1970 03:00 BİR KARARIN “DAYANILMAZ” HİKAYESİ…. 01-01-1970 03:00 ALLASEN ŞU YOLA Bİ ÇARE!.. 01-01-1970 03:00 KİTABA AKIN 01-01-1970 03:00 GÜNDEME BAK; ÇAY SÖYLE! 01-01-1970 03:00 ÇİLE BÜLBÜLÜM ÇİLE… 01-01-1970 03:00 SANA GELİRLER(SE)…. SEN DE GİDERSİN ELBETTE… 01-01-1970 03:00 TEK AVM’N OLURSA…. ESANS DA KOKAR HALİYLE! 01-01-1970 03:00 KIŞ İŞKENCESİNE ADIM ADIM 01-01-1970 03:00 169 YENİ DOKTOR 01-01-1970 03:00 BÜTÜN RENKLER AYNI HIZLA…. 01-01-1970 03:00 KÜÇÜK KÜÇÜK BELEDİYESEL HAREKETLER BUNLAR 01-01-1970 03:00 BAKAN OLMAK 01-01-1970 03:00 NE ANLATACAK HOCA?.. 01-01-1970 03:00 SINDIRGI 01-01-1970 03:00 EY SİYASET TİYATROSU… 01-01-1970 03:00 ADINI SİZ KOYUN! 01-01-1970 03:00 MİDİLLİ 01-01-1970 03:00 NE İSA’YA NE MUSA’YA… 01-01-1970 03:00 VERİM VE REKOLTE ARTACAKMIŞ… 01-01-1970 03:00 BAK KEYFİNE YAN GEL DE YAT! 01-01-1970 03:00 BİNA ÇÜRÜDÜ GİTTİ AMA ADI KALDI YAY/ADA! 01-01-1970 03:00 BİLE BİLE LADESLER SERİSİ… 01-01-1970 03:00 BALIKESİR YOLLARI ÇILDIRTIR ADAMI…. 01-01-1970 03:00 YAR BANA BİR “YÜKSELTİLMİŞ YAYA GEÇİDİİİ”….. 01-01-1970 03:00 65 YAŞ-80 YAŞ 01-01-1970 03:00 BEDEN EĞİTİMİ FAYDASIZMIŞMIŞMIŞ 01-01-1970 03:00 GERİ DÖNÜŞÜM GERİ GELSİN 01-01-1970 03:00 KÖYLÜ MECLİS’E ALINMADI YA… 01-01-1970 03:00 BİLİM VARSA KAZANIRSIN… 01-01-1970 03:00 KENT RIZASI İÇİN BİRAZ ASFALT! 01-01-1970 03:00 BİR O YANA, BİR BU YANA; YAY/ADA, AMAN NE ALA! 01-01-1970 03:00 KÖRFEZ ÇIKIŞI FELÇ 01-01-1970 03:00 ALACAĞINA ŞAHİN, BORCUNA KAPLUMBAĞA 01-01-1970 03:00 GEBERDİ, ÖYLE Mİ?! 01-01-1970 03:00 ŞEHİRLERİN ELİNDEN TUTANLAR…. 01-01-1970 03:00 ALGI HER ŞEY MİDİR, HİÇBİR ŞEY Mİ? 01-01-1970 03:00 BİRİNCİ YIL 01-01-1970 03:00 YANDAŞ MEDYA….MUHALİF MEDYA…. 01-01-1970 03:00 YAŞLANIYOR TÜRKİYE… 01-01-1970 03:00 HEPİMİZ AYNI GEMİDEYSEK… 01-01-1970 03:00 VER MEHTERİ! 01-01-1970 03:00 DOĞAL OLAN NORMAL KALDI MI Kİ? 01-01-1970 03:00 GERİ DÖNÜŞÜM, İZMARİT ve ATMA HAREKETİ! 01-01-1970 03:00 MIZRAK ÇARPMASI… 01-01-1970 03:00 TOZ DUMAN… 01-01-1970 03:00 TRAFİKTEN DAHA DELİRTİCİ OLAN… 01-01-1970 03:00 TUTUKLAMA 01-01-1970 03:00 SANA AĞLAYAN KİMDİ? 01-01-1970 03:00 BAYRAM İKRAMİYESİ 01-01-1970 03:00 KADIN 01-01-1970 03:00 AKIL ÇIKMIŞ BAŞTAN… 01-01-1970 03:00 ÖL DE ÖLEM! 01-01-1970 03:00 SATMIYOR, SATMIYOR, SATAMIYOR…. 01-01-1970 03:00 HALKÇI BELEDİYECİLİK SÜPER AMA…. 01-01-1970 03:00 10 NUMARA KENT 01-01-1970 03:00 TRAFİĞİN KABUS HALİ… 01-01-1970 03:00 “GÜL DÖKTÜM YOLLARINA..” (!) 01-01-1970 03:00 HİÇBİR ŞEYE HAZIR DEĞİLKEN HAZIRMIŞ GİBİ YAPMAK… 01-01-1970 03:00 ELİ KALEME GİTMİYOR İNSANIN… 01-01-1970 03:00 ÇÜRÜDÜ İLK AVM…. 01-01-1970 03:00 SU GİBİ AZİZ OL BALIKESİR 01-01-1970 03:00 AMERİKAN KÜLLİYESİ 01-01-1970 03:00 YOKKEN BİLGİLİYDİK… 01-01-1970 03:00 YENİ PARADİGMA 01-01-1970 03:00 MUTSUZ İNSANLAR ÜLKESİ 01-01-1970 03:00 ŞEHRİ AÇAN TARİHE GEÇER… 01-01-1970 03:00 “YATARI” VARMIŞ! 01-01-1970 03:00 DRAMATİK VİZE 01-01-1970 03:00 SAÇMALAMA ÖZGÜRLÜĞÜ 01-01-1970 03:00 KÖY BİTERSE.. 01-01-1970 03:00 ÜNİVERSİTE HASTANESİ DÖKÜLÜRKEN… 01-01-1970 03:00 GAZETECİ DÖVÜLMESİNİN NEFESSİZ SEYİR KEYFİ 01-01-1970 03:00 ÇİVİ YAZISINA DÖNÜŞ 01-01-1970 03:00 SENEGAL’LE ANLAŞTIK 01-01-1970 03:00 ENDEKSLERE KIZAN KIZANA... 01-01-1970 03:00 AFİYET OLSUN… 01-01-1970 03:00 GÜNEŞ DE PARLIYOR BE YAV!... 01-01-1970 03:00 EVLERE ŞENLİK ADLİYE! 01-01-1970 03:00 VERGİ CİNNETİ 01-01-1970 03:00 CUMHUR: HALK 01-01-1970 03:00 BASININ DAYANILMAZ HAFİFLİĞİ Mİ YOKSA; GAZETE OKUR MU BAŞKANLAR? 01-01-1970 03:00 SIKIYSA AT! 01-01-1970 03:00 CHERRY GELSE Bİ; TİYATRO DA GELİR VALLAHİ! 01-01-1970 03:00 NELER OLUYOR BİZE?.. 01-01-1970 03:00 YOL’SAL VE TRAFİK’SEL HALLER BUNLAR… 01-01-1970 03:00 EN ÇOK VERGİ VERENLER 01-01-1970 03:00 SUÇLU, HAKSIZ, BORÇLU OL… MUTLU KAL… 01-01-1970 03:00 BALBİS, BALMOT, BALOTO 01-01-1970 03:00 ŞAKŞAKÇI PR BÜLTENİ Mİ OLSUN BASIN? 01-01-1970 03:00 OKULDA PASPAS 01-01-1970 03:00 SİYAH… BEYAZ… 01-01-1970 03:00 “DELİ SAÇMASI” MI? 01-01-1970 03:00 HEPİMİZ NARİN’İZ ASLINDA… 01-01-1970 03:00 PARALİMPİK LİYAKAT VE EĞİTİMİN AMACI 01-01-1970 03:00 VAROŞ KENT VE SİLUET 01-01-1970 03:00 ŞAKA GİBİSİN BALIKESİR! 01-01-1970 03:00 MOTOR KENT 01-01-1970 03:00 UÇ UÇ BÖCEĞİM… SÖZ SANA… 01-01-1970 03:00 OKURDAN GELEN “S.O.S. BALIKESİR…” 01-01-1970 03:00 NE ZORDUR BİR KASİS VE KAPAN… 01-01-1970 03:00 FECAAT OLİMPİYAT… 01-01-1970 03:00 INSTAGRAM’A OLAN HASSASİYET DİĞERLERİNE NİYE YOK? 01-01-1970 03:00 FER’SİZLİKTEN ŞİKAYET EDEN KENTLİ 01-01-1970 03:00 FER’SİZ ŞEHİR… 01-01-1970 03:00 AÇ KAPA INSTAGRAM... 01-01-1970 03:00 YENİLENEBİLİR 01-01-1970 03:00 BİK KAPANDI, VEKİLLER BİLİYOR MU?.. 01-01-1970 03:00 YAP JEOPARK, OLSUN ÇÖP PARK 01-01-1970 03:00 İSTENSE…. 01-01-1970 03:00 BALBUCKS’DAN ONON’A… 01-01-1970 03:00 MÜŞERREF YIRCALI 01-01-1970 03:00 KENT MEYDANLI BÜYÜK HAYALLER… UFAK TEFEK KÜÇÜK ŞEYLER…. 01-01-1970 03:00 HELİKOPTER SESİYLE UYANMAK… 01-01-1970 03:00 YİNE GELDİ Mİ ADLİ TATİL? 01-01-1970 03:00 İKİNCİ ÖĞRETİM NİYE KALKTI? 01-01-1970 03:00 15 TEMMUZ 01-01-1970 03:00 SEN NEYMİŞSİN COCA COLA? 01-01-1970 03:00 BİR KASİS YAPMAK DEVEYE HENDEK ATLATMAKTAN ZORDUR 01-01-1970 03:00 AVLU’DA OLAY VAR! 01-01-1970 03:00 COSMIC SAVE 01-01-1970 03:00 HAMAMI FAALİYETE GEÇİRSELER DAHA MAKBUL! 01-01-1970 03:00 BÜTÜN KÜÇÜK ESNAF AYNI HIZLA BATIYORDU…. 01-01-1970 03:00 YAY/ADA YAYLAYA MI ÇIKTI?.. 01-01-1970 03:00 NEREDEN BAKARSAN BAK HABERDİR AMA…. 01-01-1970 03:00 DAHA İYİ BİR….. 01-01-1970 03:00 BASIN ve HUKUK ZAFERİ! 01-01-1970 03:00 AYNA AYNA SÖYLE BANA... 01-01-1970 03:00 ÇOK ÖNEMLİDİR TUVALET…. 01-01-1970 03:00